1. Thuisloket
Via mijn burgerprofiel of het gebruik van itsme® om in te loggen op gemeentelijke diensten moeten er meer documenten eenvoudig via het thuisloket beschikbaar zijn. Daardoor worden sommige diensten, documenten en aanvragen 24/7 beschikbaar voor mensen die door het werk, zorgverplichtingen of fysieke beperkingen overdag minder tijd hebben.
Digitalisering vermindert ook de noodzaak voor handmatige verwerking waardoor het gemeentepersoneel zich kan richten op complexere taken of persoonlijke ondersteuning voor burgers die dat nodig hebben.
2. Informatiezuilen – hoppin-punten
We willen informatie toegankelijker maken door hoppin-zuilen te plaatsen, niet alleen in het gemeentehuis, maar ook op strategische plekken zoals de bibliotheek, krantenwinkels en bushaltes. Dit kan burgers helpen om zelfstandig informatie te vinden.
We streven ernaar om een aantal zuilen te plaatsen:
- 1 regionaal aan het station
- 4 lokaal aan het buurthuis Heppen, Liberation Garden en bushalte Kerk Strooiendorp en Heppen
Persoonlijke en inclusieve dienstverlening
Fysiek blijven behouden wat we nu hebben, waar we in het algemeen de dienstverlening van het gemeentehuis zullen garanderen binnen de huidige openingsuren. We richten aanvullend een snelservice in voor eenvoudige vragen, zonder afspraak.
Daarnaast onderzoeken we de mogelijkheden om informatie toegankelijk te maken op onze verschillende locaties (zoals de beoogde jongeren-, welzijns-, en seniorencampus of het zwembad).